Diş Hekimleri Ağız Sağlığınızı ve Fazlasını Korur

dis-hekimi-1200x866.jpg

Pek çok kimse ağız sağlığını genel bir diş hekimine düzenli ziyaretlerde bulunarak korur. Bir diş hekimi yaptığı düzenli kontrollerle ağzınızın tamamının bakımı, dişlerin temizlenmesi ve çürüklerin önlenmesi ve diş ve diş etlerinizin problem ya da enfeksiyon belirtileri bakımından değerlendirilmesi gibi konulara odaklanır. Diş hekiminiz ortodonti, dental implantlar ya da gömülü yirmi yaş dişinin alınması için yapılacak cerrahi müdahale gibi özel bakım öncesi hazırlık aşamasında ihtiyaç duyulan röntgen filminin çekilmesi gibi tanı prosedürlerini uygulayabilir.

Diş hekiminiz ihtiyacınız olduğu takdirde çürük dişlerinizin restoratif (dolgu) işlemlerle tedavisini, diş sinirinizde meydana gelen iltihaplanmalarda kanal tedavisini, eksik dişlerinizin protetik uygulamalarla tedavilerini de gerçekleştirir.
Diş hekiminiz aynı zamanda diş eti hastalığı, ağız kanseri ya da temporomandibular eklem bozukluğunun ilk belirtilerini tespit etmek üzere eğitim almış bir sorun giderici görevi görür. Diş hekiminiz diş teli kullanmanız gerekirse ortodontist ile diş eti hastalığınız ilerlemiş ve periodontal hastalığa dönüşmüş ise tedavisi için periodontolog, komplike cerrahi gerektiren diş çekimleri için de çene cerrahı ile olan randevularınızı yönlendirebilir.

Buna ek olarak hastalarına günde iki defa diş fırçalama ve günlük olarak diş ipiyle temizlik yapmadan oluşan düzenli ağız sağlığı rutini uygulamanın en iyi yolları konusunda rehberlik ve koruyucu sağlık önerileri de verirler.

Buna ek olarak, genel diş hekimleri diş beyazlatma, diş kaplamaları ve diş yapıştırma gibi pek çok estetik prosedürü de uygulamaktadır. Estetik prosedürler ilginizi çekiyorsa işe genel diş hekiminizle konuşarak başlayın. Size tavsiyelerde bulunabilir, estetik uygulamalarla ilgili kendisi eğitim almış ise size tedavi seçenekleri sunabilir veya sizi estetik konusunda eğitim almış bir estetik diş hekimine yönlendirebilir.