Diş Eti İltihabının Üç Nedenini Öğrenin

dis-eti-iltihabi-1.jpg

Diş eti iltihabının başka nedenleri de vardır. Dişlerinizi her gün fırçalasanız ve diş ipiyle temizleseniz bile, ağız sağlığınızı düşünürken aşağıdaki faktörleri de dikkate almalısınız:

İlaç kullanımı: Reçeteli ve reçetesiz satılan ilaçların pek çoğunun yan etkisi olarak ağızda doğal olarak bulunan tükürük miktarı azalmaktadır. Tükürük bakteri gelişimini kontrol altına alarak dişleri temiz tutar. Dolayısıyla ne kadar az tükürük olursa diş eti iltihabı riski o kadar fazla olur. Antidepresanlar ve soğuk algınlığı ilaçları dahil olmak üzere yaygın kullanılan pek çok ilaç ağzınızdaki tükürük miktarını azaltabilir, bu yüzden kullandığınız ilaçların yan etkilerini kontrol edin ve yan etkiler arasında ağız kuruluğu belirtilmişse diş etlerinize özel önem verin.

Enfeksiyon:dis-enfeksiyon
Bazı viral enfeksiyon ya da mantar enfeksiyonu tipleri diş eti hastalığına neden olabilir. Normalde ağızda bulunan bir mantar türünün kontrol dışına çıktığı ve dil ve diş etinde lezyonlara neden olduğu pamukçuk buna bir örnektir. Ayrıca herpes virüsünün neden olduğu bir enfeksiyon da diş eti hastalığına neden olabilir.

Beslenme:
dis-beslenme

Yağlı bir diyetiniz varsa ya da kalsiyum ve B ve C vitaminleri bakımından düşük bir diyet uyguluyorsanız, diş eti hastalığı riskiniz artar.