Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Besinlerin tüketilmesi için gerekli olan dişler, bazı nedenlerden dolayı kullanılamaz hale gelir. çürüyerek işlevini kaybeden dişlerin işlevinin devam edebilmesi için bazı tedaviler uygulanır. Bu tedavilerden biri de kanal tedavisi olarak karşınıza çıkar. Endodonti de denilen bu tedavi hakkında kapsamlı bilgiler edinilmelidir.

Kanal Tedavisi Nedir?

Genelde ilk duyulduğu zaman insanlarda korku uyandıran kanal tedavisi, aslında sanıldığı kadar zor bir işlem değildir. Genetik etkiler ya da sonradan meydana gelen dış etkenler nedeni ile çürüyen dişler genelde çekilir. Dişler çekildiği zaman yerine takma diş yapılsa da, gerçek diş işlevini vermez. Bu nedenle gerçek dişi olabildiğince kaybetmemeye çalışan diş hekimleri, kanal tedavisi yöntemi ile dişin kaybedilmesini önler. Son derece etkili bir tedavi olan bu yöntem ile kendini tamir edemeyecek şekilde zarar gören pulpa yani sinir tedavi edilir.

Dişin en iç kısmında yer alan dişin gelişimi, savunması ve beslenmesinde sorumlu olan pulpa, dişe canlılık vererek dış etkenlere karşı korumaktadır. Derin çürükler ya da kırıklar var ise pulpa iltihaplanmaya başlar.

İltihaplanan ve bu nedenle hasar gören sinirler çıkarılmaz ise hem dişe hem de çevresindeki dokulara zarar vereceğinden enfeksiyon meydana getirerek dişin kaybedilmesine neden olur. Bu nedenle sinirlerin alınması anlamına gelen endodonti tedavisi uygulanır.

Endodonti Nasıl Yapılır?

Ortalama olarak bir saat süren endodonti esnasında kişin ağrı hissetmemesi için dişe anestezi verilir ve uyuşması sağlanır. Uyuşturma işleminden sonra çürük olan dişin temizlenmesi aşamasına geçilir. İltihaplı olan sinir pulpa çıkarılarak kök kanalındaki doku ile sinir artıkları temizlenir. Daha sonra kökün ucuna kadar bütün kanallar genişletilerek uygun solüsyon ile yıkama işlemi yapılır.

Eğer sorun daha derin ve seans birden fazla sürecek ise kanallara uygun olan ilaç koyularak iyileşmesi hızlandırılmaya çalışılır. Bu esnada da dişe geçici bir dolgu yapılır. İlaç etkisi ile iyileşen dişe özel bir madde koyulur ve dokunun daha sağlıklı olması sağlanır.

Endodonti Neden Yapılır?

Endodonti yapılmasına neden olan durumlar şunlardır:

Dişe ya da çeneye darbe gelmesi

İleri seviyede diş eti hastalıkları

Derin çürük ve iltihaplanma