Diş Eti İltihabı Periodontite Yol Açabilir!

Diş eti iltihabı diş eti hastalığı ya da periodontal hastalığın başlangıç evresidir. Diş eti iltihabının belirtilerini, bu belirtileri fark etmediğiniz için ya da diş hekimine başvurma konusunda endişe duyduğunuz için göz ardı ederseniz, durumunuz büyük ihtimalle daha kötüye gidecektir. Tedavi edilmeyen diş eti iltihabı, ciddi bir diş eti hastalığı şekli olan periodontite dönüşebilir. Periodontit zaten tek başına bile çok ciddi bir hastalıktır ancak gerçekleştirilen pek çok klinik çalışmada elde edilen veriler periodontitin kalp krizi riskini artırdığına işaret etmektedir; bununla birlikte başka bazı çalışmalarda aynı korelasyon gözlenmemiştir. Bu da diş sağlığının genel olarak sağlığınızı nasıl etkilediğinin göstergelerinden biridir.

Periodontit gelişirse, diş etleriniz tek bir diş temizliği seansı ile tedavi edilemeyecek kadar enfekte olabilir. Diş eti hastalığı tedavisinde uzman bir periodontiste başvurmanız uygun olabilir. Genel olarak, dişleriniz ile diş etleriniz arasındaki boşluk 5mm ya da daha az ise, periodontist detartraj (tartar ve bakteri plağının temizlenmesi) ve kök temizliği (tartarın yeniden oluşmasını önlemek için kök yüzeyinin düzeltilmesi) işlemlerinin bir kombinasyonunu uygulayarak tedavi edebilir. Ancak dişleriniz ile diş etleriniz arasındaki boşluk 5mm”den fazla açılmış ise, bir tür ağız cerrahisi uygulanması gerekebilir.
Diş eti hastalığınız nasıl tedavi edilirse edilsin, diş hekiminizin ya da periodontistinizin talimatları doğrultusunda günde en az iki defa ya da daha fazla diş fırçalama ve en az bir defa ya da daha fazla diş ipiyle temizlemeden oluşan ağız bakımı rutini uygulamanız son derece önemlidir.
Diş eti hastalığını önlemek için başka bir neden daha mı arıyorsunuz? Hamilelik. Çalışmalar göstermektedir ki, periodontitli hamile kadınlarda prematüre doğum olasılığı sağlıklı diş etlerine sahip anne adaylarına göre daha fazladır.